logo
صنایع تولیدی پوشش سقف صدف
تولید و پخش انواع تایل، فرمینگ ورق، پشم شیشه، فوم و ...

Blog

سقف شیبدار صدف / پلی کربنات  / پلی کربنات چیست

پلی کربنات چیست

پلی کربنات

پلی کربنات یا Polycarbonate یکی از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است؛ ترمو پلاستیک ها نوعی پلیمر پلاستیکی هستند که در دمای بالاشکل پذیر و منعطف میشود و پس از سرد شدن به حالت جامد برمیگردد. به گستردگی در زمینه‌های قالب سازی و تغییرات حرارتی کاربرد دارد. این نوع پلاستیک‌ها به گستردگی در صنایع شیمیایی نوین کاربرد دارند از انواع آن می‌توان به پلی کربنات تخت اشاره کرد.

پلی کربنات سخت‌ترین ماده شفاف در بین ترموپلاستیک ها است که به عنوان گزینه‌ای مناسب به جای شیشه در بخش‌های مختلف از جمله گلخانه ها و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزین پلی کربنات در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دکتر دانیل فاکس در کمپانی جنرال الکتریک پلاستیک ساخته و در سال ۱۹۵۸ به‌طور انبوه برای اولین بار به بازار عرضه گردید. انواع ورق‌های ساخته شده نیز در سال ۱۹۶۸ تولید و روانه بازار شد. تنوع در ساختار ورق‌های پلی کربنات امکان استفاده از آن را بر روی هر نوع سازه و در جوار هر نوع مصالح ساختمانی به راحتی فراهم نموده‌است و کاربردهای وسیعی را ایجاد می‌کند. تنوع رنگ این ورق، قابلیت سایه‌پذیری و عبور نور آن را به میزان ۳۵ تا ۸۲ درصد امکان‌پذیر می‌نماید که از نظر طراحی و هماهنگی با رنگ سایر مصالح از گستردگی خاص برخوردار می‌باشد. ورق پلی کربنات مسطح، ظاهر مشابه شیشه به ابعاد 2.05*3.05 متر تولید می‌گردد. این ورق دارای یک لایه ضد فرابنفش به محافظت در برابر نور آفتاب می‌باشد. می‌توان ورق با دوطرف ضد UV نیز سفارش داد. این ورق فقط از دوقسمت طول و عرض قابلیت خم شدن دارد، و مزیت آن سبک بودن آن است. کاربرد این ورق در انواع پوشش سقف‌ها، پارکینگ‌ها، سقف کاذب و دیواره‌های سوله و… است.

این محصول در مقابل حوادث طبیعی نسبت به شیشه از استحکام بهتری برخوردار است. به دلیل وزن پایین در سازه ها به خصوص در ساختمان سازی در مقابل زلزله مزیت بهتری دارد و به دلیل نشکن بودن ریسک و خطر کمتری دارا میباشند.

صرفه اقتصادی پلی کربنات

پلی کربنات

پلی کربنات در صنعت و ساختمان به دلیل وزن کمتر و مقاومت بیشتر نسبت شیشه دارای صرفه اقتصادی بالایی میباشد. این محصول به دلیل وزن کم هزینه جا به جایی کمتری دارد و همچنین به دلیل برش راحت تر نسبت به شیشه هزینه های جانبی را کاهش میدهد.

پلی کربنات به دلیل داشتن حالت گلخانه ایی، تابستان از ورود گرما به داخل جلوگیری کرده و در زمستان مانع خروج و هدر رفتن گرمای داخل می‌شوند که این نیز باعث صرفه جویی می شود.

معایب پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات نیز هم مانند هر محصول دیگری دارای معایبی میباشد که از آن میتوان به گرم شدن بیش از حد فضای زیرین به خصوص در فصول گرم میباشد. در هنگام آتش سوزی با اینکه مشتعل نمیشود اما دودزا است. به نسبت شیشه خش پذیرتر است و همین باعث تار شدن و یا کدر شدن این محصول در طولانی مدت میشود، و از لحاظ قیمتی به نسبت شیشه قیمت بالاتری دارد زیرا دارای لایه یو وی بوده و بهای بالای مواد پلیمری است. از موارد دیگر میتوان به حساسیت بالای این محصول در مقابل سوراخ کاری اشاره کرد که باعث افزایش احتمال شکنندگی در آن نقطه میشود که این عمر در هنگام نصب محصول بسیار حائز اهمیت میباشد.

مشخصات فنی و فیزیکی پلی کربنات

مشخصات فنی پلی کربنات

ورق های پلی کربنات خاصیت خاموش شوندگی دارند و محدوده تحمل دمایی آن ها بین منفی 40 تا 120 درجه بالای صفر است. از خواص نوگیری فوق العاده ایی برخورداند و مقاومت در برابر ضربه پلی کربنات به نسبت شیشه 120 برابر میباشد. وزن آن ها تقریباً نصف وزن شیشه بوده و به نوعی عایق حرارتی و صوتی خوبی به شمار میروند. شما می توانید سقف های شیبدار را با جنس های مختلف از صنایع تولیدی سقف صدف با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بدون نظر

ارسال یک دیدگاه